Publiczna Szkoła Podstawowa im. Polskich Olimpijczyków w Krasnej

Wycieczka do Wieliczki i Krakowa

21 września 2022r. uczniowie klas III, V, VI, VII i VIII Publicznej Szkoły Podstawowej im. Polskich Olimpijczyków w Krasnej wspólnie z nauczycielami: Panią Renatą Drogosz, Panią Krystyną Bartosińską, Panią Irminą Stępień i Panią Lillą Kłosowską uczestniczyli w wycieczce do Wieliczki i Krakowa. W Wieliczce pod kierunkiem przewodnika zwiedziliśmy sławną w całej Polsce Kopalnię Soli. Podczas zwiedzania poznaliśmy historię je powstania oraz legendę o Świętej Kindze. Kopalnia Soli ,,Wieliczka” to wyjątkowe miejsce, które odwiedzają turyści z całego świata. Nic – dziwnego – niepowtarzalne widoki, komory i niekończące się solne labirynty zapierają dech w piersiach. Przeszliśmy trasę 2,5 km, idąc krętymi korytarzami. Wszyscy z podziwem oglądaliśmy efekty procesu, podczas, którego solna skała poddała się mocy ludzkich rąk. Po zwiedzeniu Kopalni Soli udaliśmy się w kierunku Krakowa. Tam zjedliśmy obiad i pod kierunkiem przewodnika udaliśmy się na spacer Szlakiem Królewskim. Po drodze zatrzymaliśmy się dłużej na Rynku Głównym i wysłuchaliśmy sławnego hejnały, a następnie ruszyliśmy w dalszą drogę. Uwieńczeniem spaceru było spotkanie przy pomniku legendarnego Smoka Wawelskiego. Tam zrobiliśmy grupowe zdjęcie i zakupiliśmy pamiątki. Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.